Den gågna helgen.



På söndagen förflyttade vi oss 45 minuter med tåg mot en av englands äldsta städer, och enligt mig, vackraste.
Självklart tog jag kort på den, näst efter Big Ben, mest kända klocka i England.
Lägg även märke till de underbara husen som finns i hela innerstaden.
Runt innerstaden finns en mur som man kan gå runt, vilket vi gjorde.





På lördagen begav jag mig mot den Skandinaviska kyrkan som ligger på Park Lane, mitt i smeten så gott som.
Där hade de julmarknad med glögg, diverse kakor och tårtor och bakverk som man även kunde köpa mig sig hem. Det var från Norge, Sverige och Finland.
Jag pratade svenska med en dam där, första gången under dessa veckor. Lussekatter köpte jag även med mig, tänkte att de jag bor med kanske vill smaka något svenskt. Det kanske inte syns så bra på detta fotot, men kyrkan heter Gustav Adolfs Kyrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0